Campingliv-på-påsketur-2018

Campingpark Schlei-Karchau blev desværre ikke den hurra-oplevelse vi trængte til efter en hård streng vinter, men det var mest "vejrgudernes" skyld....

Kappeln

Vi fik da gode stunder med smukt vejr da vi tog til Kappeln og omegn i påsken 2018, men vi bliver "nødt" til at komme tilbage, både til Schlei-Karchau og Kappeln for at opleve området rigtigt, for vi syntes bestemt vi har "noget til gode"

Campingpark_Schlei_KarchauVi blev taget godt imod i receptionen, men på intet tidspunkt så vi nogen fra pladsen gå rundt og se til tingene. De gemte sig i varmen, mens vi campister kæmpede med mudder og dårligt vejr.

Det var hveranden-dags vejr på påsketuren og når der var sol og blå himmel, kunne vi bedre nyde at være på camping, bortset fra den smattede undergrund vi boede og gik rundt på - Det var synd og skam og satte en bremse på ret meget udendørs aktivitet.

th. det blev første tur med vores nye fortelt. Et Westfield Omega 400 Performance

Campingliv-på-Schlei-Karchau

Påsketuren bød på et meget omskifteligt vejr og når man, som vi var, er nye ejere af et lufttelt, så er der mange ting at lære og huske.

Tung tø-sne er ikke noget vores telt brød sig om, og slet ikke når vi glemmer at sætte en stang op i fronten, som netop skulle støtte teltet.

Så er det godt med hjælpen fra gode naboer og klubmedlemmer, som vi var på tur med.

tv. En lun morgen vil jeg gerne tage Asta med på en gå-tur ved fjorden...

VANSKELIGE FORHOLD
OM PLADSEN & OMGIVELSERNE
Påsken2018-Schlei-Karchau-Camping
Set i bakspejlet burde vi nok have trukket stikket allerede da vi ankom til pladsen og fundet os en anden plads....
Campingpark-Schlei-Karchau
Vi var på tur med LMC-TEC Klub Danmark og som repræsentant for klubben, havde jeg i et stykke tid været i korrespondance med pladsen.

På intet tidspunkt var jeg blevet informeret om at man var i gang med en større renovering af toiletter og bad, så man derfor havde stillet en skurvogn op med disse...

Det syntes jeg var dårlig service og det var kun pga.. nogle deltagere fra klubben, at vi blev informeret om denne renovering.

Vi valgte at stadig at komme til pladsen, men havde vi kendt til det største problem, mudderet, så havde vi nok fundet en anden plads til vores klubtur.

Bad og toiletter fungerede helt upåklageligt.

....alt var rent og pænt 24/7 og der var masser af varmt vand og lunt indenfor...
Det var vanskelige forhold vi boede under i påsken på Campingpark Schlei-Karchau.

Ikke nok med at der til tider kom rigtig meget tø-sne, så var selve grunden på pladsen totalt gennem vædet af vand, som ikke kunne komme væk, så det var en meget mudret affære, selv når sneen hurtigt forsvandt og solen kom frem.
Campingpark-Schlei-Karchau Campingpark-Schlei-Karchau

Campingpark_Schlei-Karchau
Campingpladsens handicap baderum/toilet, var ikke, i første omgang, ramt af den store ombryning og kunne evt. benyttes i en snæver vending.

Dette gjorde vi dog ikke - der har vi det som med handicap p-pladser. Dem er vi ikke berettiget til at benytte...
Ud fra det møgvejr vi var udsat for i påskedagene i Kappeln og omegn, vil det kun være ret og rimeligt at komme tilbage en anden god gang og opleve plads og omgivelser under helt andre forhold...
Campingpark-Schlei-Karchau
Ved dette besøg benyttede vi os ikke af campingpladsens restaurant, men da vi gerne vil retur en anden gang, så ligger muligheden der jo...

Mange campister hentede iøvrigt deres morgenbrød i den lille kiosk.
Campingpark_Schlei-Karchau
Det var desværre ikke tilladt at lade sin hund hoppe i bølgerne, hvilket ellers ville have været oplagt på en varm sommerdag.

Om det forholder sig anderledes andre steder ved fjorden, ved jeg ikke. Dette undersøgte jeg ikke nærmere...
Selve strandarealet var ikke så stort, pga. bevoksningen langs kysten og da arealet samtidig skulle bruges, hvis og når man satte både i vandet, kan det jo være af sikkerheds hensyn at det ikke var tilladt for "Fido" at dyppe maveskindet netop på det sted af fjorden.
Campingpark-Schlei-Karchau Campingpark_Schlei-Karchau
Fælleskøkkenet var ikke prangende , men det var funktionelt...
                                              NØØØØJ DET´FOR BØRN :)
Campingpark_Schlei-Karchau            Pladsen rigtig spændende legeplads
Campingpark_Schlei-KarchauPå grund af vejret, var der ikke meget gang i legepladsen, men det var det i så til gengæld i pladsens mooncars!