Sønderballe_Strand_Camping

"Flyveferien" 2020 blev afholdt i det sønderjyske sammen med nogle gode venner... på en plads som vi ikke kendte i forvejen, men som vi på rekord tid kom til at holde rigtig meget af. Pladsen ramte os lige "der" hvor man som campist gerne vil rammes - i hjertet!

Det ny-slåede campingpar på pladsen var deres vægt værd i guld!

Sønderballe-strand-camping
Camilla & Mikkel købte campingpladsen d. 1. April 2020 og det kan måske nok tænkes at de har haft en del ængstelige tanker over alt det kaos som Corona bragte med sig, men pladsen er meget velbesøgt og de fynske ejere er jordbærret på toppen af lagkagen.

De er utroligt rare og meget hjælpsomme og for at gøre historien fuldkommen, så ligger pladsen gudesmukt ud til Genner Bugt, lige på grænsen mellem Haderslev og Åbenrå kommuner. Og nu er Camilla & Mikkel jo ikke fynboer for ingenting, så en rigtig god gang Brunsviger forstår de sig også på at diske op med :)
Sønderballe Strand Camping
RØGET ØRRED ER ALTID GODT!

Campingfatter Mikkel gav os et godt tip om et røgeri tæt på campingpladsen, faktisk i cykelafstand, og jeg skal da lige love for at den røgede ørred smagte fortrinligt :) og så til en fair pris!

CAMPINGAZ GAV DEN GAS IGEN
Campingaz
Vi fik også gang i grillen og kyllingen smagte herligt med kartofler, salat & pebersovs...
  Sønderballe-Straand-Camping
Vi skulle egentligt have haft et Kampa fortelt på campingvognen under vores ophold på Sønderballe  Strand Camping.

Vi havde ikke set teltet slået op, så det var et sats - men et sats som viste sig IKKE at være klogt. Teltet viste sig at være i ringe stand og vi fik en snak med ejeren, som heller aldrig havde haft teltet slået op...
Teltet var erhvervet i forbindelse med et køb af en brugt campingvogn - teltet blev givet tilbage, men det viste sig at den nye ejer af vores telt var så tilfreds med vores lille Kampa, at han købte det og inden vi fik set os om havde vi selv købt et nyt fortelt.

Det rejsetelt som vi valgte at købe hos SK Caravan/Campingudstyr.dk, er et Westfield Dorado Air Pro 400 og det skal vi så bruge i ydersæsonerne fremover.
Heldigvis kunne Campingfatter Mikkel låne os en solsejl, et Isabella Sun-Z, så vi kunne få en smule læ for dug og regn, og det viste sig at være rigtig godt, for den ene dag vi besøgte Sønderballe Camping, "stod det ned i stænger" det meste af dagen.
  Sønderballe-Strand-Camping
Sønderballer-Strand-Camping De som kender mig (Mona), ved at jeg er tosset med at fotografere og berette gennem mine billeder, men udover dette, så har det at fotografere fugle min særlige interesse og på Sønderballe fik jeg nogle gode billeder med mig hjem...
FUGLELIV
Sønderballe Strand Camping Kaspisk måge med fladfisk
Sønderballe Strand Camping
Det er dog ikke kun mågerne som forstår sig på fiskeri i Genner Bugt.

Nogle fastliggere har egen båd liggende i marinaen og DE har også bid ind imellem :) De fladfisk håndteres dog på en mere elegant facon end mågerne kan præstere!
EN SJAGGER PÅ BESØG
DOMPAP'EN FÅR STILLET SULTEN
Sønderballe Strand Camping
En ting har jeg lært med tiden...og det er aldrig af have hunden med på en foto tur, som ganske ofte betyder ventetid og tålmod, 2 egenskaber som vores Asta, ikke har store mængder af :)

...OG CAMPINGLIV
Sønderballe Strand Camping Ved et tilfælde kom vi til at ligge 3 stk Caravelair vogne på stribe. Vi var afsted sammen med vores venner, Gitte & Jørgen, og så kom der en 3. franskmand lige efter os. For at gøre historien fuldendt, så var de tidligere Sterckeman ejere, og vi er selv medlemmer af den danske facebook gruppe for netop Caravelair & Sterckeman, to meget identiske søster vogne. Sterckeman forhandles dog ikke mere, men er et stærkt mærke i Tyskland.
Sønderballe Strand CampingNår man kommer ovenfor bakken, indser man hvor stor pladsen egentlig er, den strækker sig langt bagud.
Sønderballe Strand CampingVed siden af receptionen finder man en grillbar som det var vores indtryk, var velbesøgt og det kan jo kun betyde to ting - rimelige priser og god mad.

Der er to toiletbygninger på pladsen. den ældste var tættest på os og den nye ligger langt tilbage på pladsen.

Sønderballe Strand Camping
Når jeg skriver "den ældste", så skal man ikke læse det som negativt. Alt fungerede og var i fineste orden og vi havde ingen problemer med hverken det varme vand eller brugen i det hele taget.
Sønderballe Strand Camping Sønderballe Strand Camping
Sønderballe Strand
                                              Camping
Da vi kom fandt vi ud af at det telt vi havde med ikke var i orden, men heldigvis havde Campingfatter Mikkel et solsejl vi kunne låne - et Isabella Sun-Z og det var vi meget taknemlige for. Tak Mikkel!
billedet tv.
En hoppepude og gynger er altid et hit, men det var også mit klare indtryk at flere småbørns familier valgte at gå ned til vandkanten og lege i sandet... Sandslotte og dybe huller du'r til enhver tid og når man så har egne skovle og spande med - så dur´det !

KALVØ KALDTE....
Det var en meget smuk naturoplevelse - turen til Kalvø.
Sønderballe Strand Camping -
                                      Kalvø
Sønderballe Strand Camping
                                        - KalvøFor cirka halvandet år siden købte vi en El-Cykel til mig og det har virkelig skubbet til min lyst og trand til at cykle når vi er på tur - og nej...jeg bruger ikke min E-Cykel som en knallert, men den giver mig flere muligheder for at komme rundt, også i ret kuperet terræn, hvor jeg så, om nødvendigt, kan lade min cykel arbejde maksimalt i den tid jeg ønsker det.
Det er muligt at køre i bil til Kalvø , eller spadsere. Afstanden er ca. 2 km hver vej.
En ting stod helt fast ved besøget på Sønderballe Strand Camping, og det var at jeg ville på en cykeltur til Kalvø og helst en solrig morgentur hvor endnu er frisk og hvor jeg har det "hele for mig selv" og det ønske blev til virkelighed...